2008-12-02
 00:33:05

Stum.

Finner inga ord. Vad gör man som förälder i detta läget. Alla människor vet ju att julen är en jätterolig högtid för barnen. Så mycket som jag lägger ner på julen i år skulle jag nog inte gjort om jag inte hade barn. Allt som hör julen till ska mitt barn få uppleva och växa upp med precis som jag fått göra. Då kommer vi till adventskalendern. Jag tänkte att varje morgon kl 7 ska jag kliva upp, gå och förbereda frukosten sen väcka Linnea så hon kan gå och sätta sig i soffan och vakna till lite och titta på adventskalendern och sen komma och äta frukost. När jag fixat tv:n åt henne så blev oxå jag fast i soffan och tänkte att jag skulle se vad det var för nåt då jag har hört mycket dålig kritik om det. När vi har setat och tittat i ca 10min händer detta;

Linnea säger (helt självmant) - "Mamma, det här var inge roligt, kan inte jag få titta på barnprogram istället!?"

Det gjorde ju för fan nästan ont i hjärtat!!!

Alltså! HJÄLP! Min 5åriga dotter ska väl för fan inte be om att få titta på BARNPROGRAM, så vitt jag vet så ÄR adventskalendern till för barn (?????????????) !! Okej att det finns barnprogram som inte alla barn tycker om, det finns ju en uppsjö och det är bara vissa som är roliga. Men å andra sida så har jag hört att dom rekomenderar årets adventskalender från 6 år!!! HJÄLP IGEN!! Min dotter har blivit så pass stor att julen verkligen börjar bli rolig!

Snälla ge mig Trolltider, Pettson & Findus, Sunes Jul, Pelle Svanslös!!!!!! DET är barnprogram!!!
(Jag har inte ens köpt nån kalender som tillhör tv/radio, hon har tre stycken chokladkalendrar.)

Ciao.

Ps. Jag fick höra en fiffig idé, jag ska köra Pelle Svanslös adventskalender (filmen) en kvart varje dag. Jag lovar att hon skulle älska den! Ds.


Eva

smart ladda ner sunes jul istället och låt henne se de gammla avsnitten kl 7 varje morgon !! =)


jenny

den iden fick du ju av mig :P



PUBLICERAT: 2008-12-04, 16:24:13 | URL: http://busiggalen.blogg.se/
Karin

Jenny: Precis, och jag tyckte det var en mycket bra idé =P Jag har inte sett nå mer och tänker inte göra det heller =/



PUBLICERAT: 2008-12-05, 11:01:11 | URL: http://dingo.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: