2008-06-26
 08:06:37

Om jag skulle.....

Om jag skulle veta vilken väg jag ska gå så skulle jag veta vad jag skall lägga min energi på!!
Hur ska jag få veta hur jag ska göra? Vem ska jag fråga? Vem ska råda mig?
Om jag får olika råd, vilket ska jag lyda? Ingenstans kan jag gömma mig, för det löser inga problem.
Var finns min framtid? Här? Där? Eller var? Hur får jag reda på det om inte annat? 
Jag äger ingen tid längre. Skulle det vara 27 timmar på dygnet skulle det ändå inte räcka till.
Småsaker som  bloggen och bilddagboken blir undanputtade. Tar mig aldrig tid att sitta och lulla med det i
lugn och ro! Ska jag plugga all min vakna tid typ 24/7 och skit i allt annat? Eller strunta i det och typ gå till ams
och tillbaka till soc och fundera på vad jag ska göra till hösten!
Har lagt allt vad killar och kärlek heter på hyllan, på is, på hög, på väntekö eller kalla det vad du vill jag skiter i det
helt enkelt! Har inte lust att lägga ner massa tid och energi på sånt när jag knappt har tid med mig själv. Och det tar
sån energi att få kontakt med nån intressant och vara en naiv dum brud som ägnar massa tid på puckon som i slutändan ändå lär såra en! Då ska det gå åt ännu mera energi åt att hata, vara förbannad, bli ledsen, kluven och fundersam! För att sen komma på att karlar som sårar är dumma i huvudet! Och sen under den fasen så kommer det nån gullig padda och säger massa gulliga saker och så börjar proceduren om igen! Nej tack! Jag har ledsnat på det plus att jag får en sak mindre att gnälla om! Varför skulle man vilja utsätta sig frivilligt för nåt sådant??!!
Jag står över det kastet, svänger nog vänster i nästa korsning och sliter ut mig totalt så får vi se när jag återkommer!
Ciao så länge!
Tillbaka till hemmet, det känns bara blä, här hemma känns det bara som att alla måsten kommer fram. Vill inte det!!
Orkar inte!! Ont i huvudet har jag fått oxå! Inte kommer jag fram till nåt heller! Blir nog lite semester till syrran! Skickade
sms till henne igår och frågade om jag o Linnea får komma! Och det är klart att vi fick det! En sa att det kan jag nog behöva! En annan sa att det kanske inte är så smart mitt i allt. Men jag gör det jag ska den här veckan. Sen åker jag ner, kommer bort! Tänker på annat! Andas ren luft! Annan luft! Kanske rensar huvudet då! Kommer fram till nåt vettigt!
Bollar tankar med syrran, lyssnar på erfarenheter! Får råd! Funderar lite till! Jag är en kämpe! Jag ger inte upp!
Har sagt det förr och säger det igen, när jag ligger med en obotlig sjukdom på dödsbädden, då, då kan jag andas ut och ge upp! Ingen är omöjligt har jag hört och lärt mig! Allt löser sig till slut!
Det är ju inte första gången man sitter mitt i klistret, ett dilemma! Och varje gång önskar man att man hade en karta över framtiden. Men det finns det ingen. Och det lär det inte finnas den här gången  heller!
Jag frågade om returrätt på livet idag! Men fick till svar "Det är ju bara till låns!" Ja men då vill jag låna nån annans, sa jag! "Nästa gång hjärtat....nästa gång!" sa han då! Okej då, då vill jag vara en fjäril, sa jag!! Jag vet inte varför jag sa just fjäril, men det blev bara det! Ja tankarna snurrar på rätt bra! Snart lär jag nog komm på ett svar! Undrar bara hur det lyder!
Kanske skulle fråga om det där extra jobbet kanske! (?) Känns egentligen inte så upphetsande men ibland får man göra vad som krävs för pengarna! Jag har iaf lärt mig en sak! Pengar förstör ens liv!
Kanske skulle bygga sig en pengamaskin. Trycka egna slantar! En bra ide faktiskt!
Igår hörde jag en bra kommentar! " Spelar ingen roll om man har G eller MVG i betyg, man får inge högre lön för det! "
Sant så sant!! Är du utbildad så är du, vare sig det är G, VG eller MVG!
En utbildning i västerås kanske(?)! Då är man ju flyttbar t.o.m.!!
Haha! Karin bo i västerås!! I alla år har jag sagt att jag aldrig ska sätta min fot där, alltså flytta dit!! Såntfall när helvetet fryser till is!! Så jag vet inte hur det ska sluta då! Tsss.....!!!

Så less på massa tjafs och gnäll! Låt mig va!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: