2008-03-11
 21:32:08

Fel...

image63


Vad är det som säger att man gör fel i sitt liv, i sina val, i sin vardag?
Varför bryr man sig så mycket om nån annan säger att det är fel?
Det är ju bara den personens åsikt. Det står inte i nån jävla regelbok om det är rätt eller fel,
det du väljer att göra i ditt liv.
Hur många är det inte som bryter mot lagarna varje dag?
Vad får oss då att följa en persons åsikter punkt efter punkt?
Vi väljer ju att leva efter andras åsikter och tankar då. När ska vi då få leva efter våra egna beslut?
Är det andras misstag vi gör då oxå?? Jag skulle iaf inte vilja leva ett liv utan misstag, va tråkigt det skulle vara då. Som jag ofta brukar säga till min kompis, varför ångrar man?
För man ville ju tydligen just för tillfället, just då? Ångrar en sak gör man ju i nutid från nåt i dåtid.


Orden hora och slampa. Ordens innerbörd skulle jag vilja veta eftersom folk använder dom på flera olika områden. Hora, räcker med att du bara är dum i huvet. Kanske råkat snott nåns kille, (jävligt vanlig grej, för killen har ju ingen som helst egen vilja själv, utan det är ju absolut tjejen som har tvingat honom att välja just henne istället för hon som ville ha han, eller inte!) Slampa, ja jag lyckades få det smeknamnet innan jag ens hade blivit av med oskulden. Tror jag hade kommit så långt att jag kysst en kille för första gången. Rätt bra jobbat tycker jag!
Så är det när man bor i en stad som frodas av skvaller. Efterbliven, handikappad, utvecklingsstörd. Är oxå väldigt starka ord som används rätt friskt för att trycka ner nån annan. Det är oxå lite fegt faktiskt, att använda sig av nåt så oskyldigt! Vad har dom stackars människorna gjort för nåt ont? Dom har ju garanterat inte satt käppar i hjulet för dig. Min fyra åriga dotter har t.o.m blivit nerklankad för att vara utvecklingsstörd, att hon kommer växa upp som hora som sin mamma. Vad kan vi dra för slutsatser om detta då? Ja det är inte mkt hjärna bakom nånting faktiskt. (Började precis fundera på var gränsen går, vilket antal killar man måste ha kn*llat för att få alla dessa vackra smeknamn). Enbart löjligt tycker jag! Och om min dotter ska växa upp som hora, då hoppas jag att hon åker till dom bästa ställen som finns och tar jävligt bra betalt!!! (för er som är lite bakom flötet, var det där VÄLDIGT STOR SARKASM!!!!) Men om man nu tänker så här, om min dotter skulle ha fötts som utvecklingstörd, då hade jag saknat ord, från då när jag fick höra den frasen. Hur en människa än föds så kan man aldrig klanka ner på det! Om jag nu hade varit en hora, då hade jag gladeligen inte brytt mig över dom löjliga orden, då hade jag stått för det! Men om jag hade varit utvecklingstörd så hade jag verkligen inte velat höra dom orden, för dom får leva med det och det räcker gott och väl. Jag menar Du blir väl inte så glad över att nån kallar Dig Ful, det är ju inte ditt fel att du är född sån.

image64
























För att citera min kompis: "Jag har sagt upp min lägenhet och är på väg till kärleken."
underbart det lät, när är det min tur?


Catrin

Ja jag vet livet kan inte bli bättre just nu :D
Det är helt sant! Folk borde lära sig att tänka innan dom pratar, annars kan dom ju lika bra torka sig innan dom skiter! Totalt onödigt! Tänk dom här grövsta orden, dom bara sjunker o sjunker i åldrar de är nere på dagis nivå! De är helt sinnes rubbat!!! TÄNK EFTER!!!!



PUBLICERAT: 2008-03-11, 22:51:21 | URL: http://cattelinski.blogg.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: