2008-10-01
 21:17:28

Bara jag.

Lilla jag (bokstavligen) föddes en varm solig dag (inte en aning men vi kan låtsas) 1983 på Västerås BB.
Jag vägde 3510g och var 51cm. Förlossningen gick bra utan några komplikationer.

Jag döptes i Kristina kyrka (tror jag ^^ ) när jag var 3 månader. Namnet blev Maria Karin, med Karin som tilltalsnamn då, som dom flesta redan vet =)

När jag föddes bodde vi i rosa huset som vi kallade det. Granne med min mormor. Jag hade även en syster som är nio år äldre än mig (som mamma fick med en annan snubbe innan hon träffade farsan) och även en bror som är fyra år äldre än mig och vi delar samma pappa. Och i det läget bodde vi typ vid gamla åkrahallen.

När jag var ca 1½ år så skildes mina päron. Och mamma flyttade till Dalhem. Min far flyttade till åkra. Mamma bodde kvar på Dalhem tills jag var 4 kanske. Och farsan bodde inte kvar lika länge på åkra utan flyttade till stockholm och träffade en ny tant. Mamma träffade även en ny och dom köpte ett hus tillsammans på anfarten. Hon träffade nog rätt där för dom lever fortfarande "lyckliga i alla sina dar"! Pappa däremot fick en unge till med nya tanten, fast där höll det inte så länge.
Och efter ett bra tag så träffade han sin nuvarande fru, fortfarande bosatta i sthlm. Hon hade själv en dotter sen tidigare plus att även dom fick en bebis tillsammans.

Jag kan med detta sammanfatta att: Jag har levt med en styvfar sen jag var ca 4 år. Och även pendlat varannan helg till farsan i sthlm. Så tågvan det har man blivit på kuppen. (Sj har jag många erfarenheter av, dock väldigt få bra.)
Jag har en storesyster som är nio år äldre än mig som jag bara delar samma mamma med, jag har en storebror som är 4 år äldre än mig och vi delar samma föräldrar. Jag har en styvsyster som är 3 år yngre än mig som jag inte delar någon förälder med, jag har en halvsyster som är 6år yngre än mig som jag delar samma pappa med, och även en halvsyster som är 11år yngre än mig och även vi delar samma pappa. (Familjen jag bodde med bestod utav mamma, hennes nya snubbe, min äldre halvsyster och min äldre bror och lilla jag! Resten av syskonen mfl har i större delar i mitt liv bott i sthlm.)

Ja så, hur var det nu då, jo vi flyttade ju till anfarten och där bodde vi tills jag var nånting runt 10år, jag har ingen aning faktiskt. Sen var det så roligt att vi skulle köpa en villa. Vi hade ju tidigare bott i ett radhus. Jag och LarsEric (morsans gubbe) for iväg till ett hus på Vegagatan och kikade. Vi tyckte om det, och han ringde upp mamma och nu var det så att hon fick lov att lita på oss =) Så vi tackade Ja till huset med mamma i luren =) det tyckte jag va skitcoolt! Hon blev superglad när hon fick se huset och vi(dom) blev ju kvar där i tio år till så!! När jag var 17år så flyttade jag ut till uthuset, vi hade ett rum inrett där och där fick brorsan bo, han fick inte plats i huset haha!! Men han stack ju hemifrån sen. Det var skitkul med en egen yttedörr. Men där hann jag bara bli ett år för när jag fyllde 18år flyttade jag hemifrån.

Men därifrån tänker jag inte rabbla halva mitt liv för efter den flytten så har jag även flyttat 7ggr till. och 6 utav dom på väldigt kort tid, typ tre år hehe!!

Ska läsa igenom detta nu sen får det vara bra!! Undra om ni är lite snurriga nu, men för mig som levt i det så är det hur enkelt som helst!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: