2009-03-03
 11:54:57

Dag 2.

Tvungen att vara hemma idag igen, suck. Inte ett dugg roligt. Jag vill ju inte vara hemma, när jag äntligen fått nåt att göra. Ironin själv. Jag kände mig iaf rastlös så jag satte igång och storstädade, så nu börjar det hända lite saker här hemma. Ska sätta upp dom nya gardinerna oxå =)
Sen har jag bara golvena kvar, det känns skönt. Fönstrena måste tvättas oxå, men det gör jag inte nu direkt.

Ska till västerås på eftermiddagen så då får man komma ut lite iaf. Sjuklingarna lämnar jag hemma =P

Det kom hem en present igår, eller ja Micke kom hem med en present till oss allihopa, vet inte riktigt om jag törs tala om vad det är för nåt ;) Man kan spela med det iaf =D

Det är många tragiska saker som har hänt runtomkring oss många nu på kort tid, och för några år sen så var det oxå en period med allt för många tragiska saker. Så igår när jag var hos Anna och hon berättade om en kille som har dött av cancer i hjärnan, då tänkte jag för mig själv och sa till Anna att man kanske inte skulle gnälla så mycket över sitt liv. Man har det nog väldigt bra ändå. Man är så pass bortskämd i dagens läge att minsta lilla grej gnäller man om. Men man kanske skulle tänka på dom som har det jävligt mycket värre. Och det är sällan man hör att dom gnäller, utan dom kämpar in i det sista!! 
När man inte orkar städa, så gnäller man. När man inte orkar gå och handla, så gnäller man. När det finns för lite pengar på kontot, så gnäller man. Om det är fel väder ute, så gnäller man. Om man är oense med nån bland nära och kära, så gnäller man. När man ligger och är förkyld, så gnäller man.
Men ja, skämt å sido, det skulle ju nästan vara omöjligt att komma ifrån. Klart att man alltid kommer att gnälla på nånting.

Jag har iaf varit ute och tagit en promenad med Tea, och nu skulle jag behöva fixa det sista. Så har man ett snyggt och städat hem sen. Nån dag här i veckan så ska vi ju bjuda på födelsedagstårta, tanken var imorrn, men det beror ju på alla sjuklingar. Och jag ska få baka tårta =D Jag ska göra en riktigt snygg tårta!! Det är ju trots allt två födelsedagsbarn, fast den ena har vi ju redan gratulerat =)

Återkommer lite senare!!

Puss o klem.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: