2009-10-12
 12:30:55

Dagens fundering...



Häromdagen när tv:n var på så gjorde dom reklam för rosa bandet, och allt som hör därtill med gala m.m.
Eftersom jag nu själv är en kvinna och jag har bröst så skulle jag ju aldrig nånsin nedvärdera detta på någe vis alls. Tvärtom. Men då hör jag min sambo i bakgrunden som säger nåt i stil med att "det är väldigt va rosa bandet är populärt, blå bandet kommer inte ens hälften så många gånger på tal i tv."

Jag håller med honom faktiskt.



Jag är ingen hejare alls på det här med cancer och dom färgade banden, bröstcancer kanske finns i mycket större utsträckning eller drabbar kvinnor oftare eller vi behöver in mer pengar just för det via en gala till för just bara rosa bandet för att forskningspengarna inte räcker till.

Men kom igen, håll med mig alla kvinnor därute... Så egoistiska är vi väl inte? Vi må kämpa för rättvisa och jämställdhet bland könen och motverka könsdiskriminering, men vi behöver väl inte sjunka lika lågt som många män kan göra? (kvinnor kan själva vara duktiga på det oxå) Jag skulle gladeligen stödja lika mycket till blå bandet, och självklart så går det ju att göra det även om det inte är en speciell gala, men jag menar bara att man ser ju tio ggr mer och hör tio ggr mer om rosa bandet. Jag skulle även lära mig mer om vad blå bandet innebär, en vild gissning är att kvinnor vet mycket mer om det rosa än om det blå.

Även om jag är kvinna så vill och kan jag skriva om detta eftersom det kan drabba min sambo, min bror eller min son eller nån annan nära anhörig. Och jag behöver min sambo och allt som hör han därtill eftersom jag vill leva med honom och få barn tillsammans med honom.


Linda

Jag håller med varje ord.



PUBLICERAT: 2009-10-12, 17:37:30 | URL: http://skriftform.blogg.se/
Maria

Bra sagt!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: