2010-11-26
 07:31:04

Morgonstund (?)

Vid den här tidpunkten brukar jag sitta och kippa efter andan för att jag håller på att stressa ihjäl mig. Vanligtvis hade jag klivit upp för bara 10-20 min sen och Linnea börjar 8.00 i skolan. Jag har sagt många ggr att jag måste försöka bryta den ovanan, att försova oss. Ett fåtal ggr har jag lyckats tagit mig upp vid 6.00 som jag önskar. And I´m still fighting. BUT... idag var det ngn som tyckte att vi skulle kliva upp halv sex - nämner inga namn.
Men jag klagar faktiskt inte, fy sjutton va skönt det har varit. För nu är hon i princip halv 8 och Linnea har hunnit äta frukost, klä på sig, göra sig i ordning på toa och därför förtjänar hon en stund vid tv:n. (Hon var klar 07.02).
Nu ska jag säga åt henne att komma och klä på sig ytterkläderna och börja traska mot skolan. Och direkt blir det till att hoppa upp i duschen. Herren som fick för sig att vakna tidigt imorse ligger ju liksom och sover igen. Vissa har det ju bra. Sedan hoppas vi på en sväng på stadens torg med my lovely friend Ynnej.
Puss och kram.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: