2011-08-17
 21:00:47

Människor.

Det finns alla sorters människor. Idag träffade jag på en utav sorterna på jobbet. När jag står och fixar bland kläderna ute i butiken så står en kvinna och tittar på väskor. Allt det här såg jag bara i ögonvrån och det gick väldigt snabbt så jag var hela tiden osäker på om jag sett rätt. Men det jag såg var iaf att hon tog en stor puma väska som hon ville köpa och sedan tar hon en jätteliten väska, kan ha kostat 10, mest 20:- och pillar bort prislappen och sen lägger ner den lilla i den stora. WHAT!? tänkte jag, såg jag verkligen rätt? Jag gick igenom scenariot i huvudet där jag hade skymtat att hon pillat bort nå vitt på vad som såg ut att vara en liten väska sen hur hon öppnar och stänger den stora väskan och vips så höll hon inte i den lilla längre. Jag väljer att gå till kassan för att se vem som stod där men den var obemannad just då så jag letade reda på chefen och förklarat vad jag trodde att jag sett. Jag var för osäker på om jag sett rätt så jag ville inte gå på kunden själv. Men chefen sa att hon skulle kolla upp det så hon gick till kassan, då såg hon att kunden ställt av sina saker som hon skulle handla för att titta runt på mera saker och då passade chefen på titta i väskan och mycket riktigt där låg den där andra väskan, så hon la fram den så när kunden sedan skulle betala så fick hon betala båda två. Jag bara skrattade och hoppades på att hon fått betala mer än vad som stod på prislappen, för det var det ju ingen som visste då hon tagit bort den :P Allvarligt, vad är det för fel på folk när dom börjar snatta på en secondhand-butik? Pinsamt!!


Mia

WTF!!!!

Du skulle ha smygtagit ett kort på henne och lagt ut henne här :P

Shit så pinsamt!



PUBLICERAT: 2011-08-17, 22:38:52 | URL: http://miablo.blogspot.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: