2008-10-16
 10:13:39

Here we go.

Ni kanske kommer ihåg att jag publicerade mitt mail, till ams, i bloggen. Om inte kan ni se det här. <--- Tryck där.
Jag är mycket nöjd med det mailet, tyvärr så gick det ju bara till min handledare. Och mer hände inte.
Men jag önskade att det kanske skulle hamnat hos högre makter. Iofs ligger det i min blogg men jag tror
inte att det sträcker sig över tillräckligt många läsare.

Nu har jag lite mer att komma med. Vilket man inte kan säga om arbetsförmedlingen.

Jag mailade detta till ams:

"Hejsan.
 
Jag är bara lite fundersam på hur läget ser ut.
Dels undrar jag hur läget ser ut för regeringen och praktikplatser och allt vad det är?
 
Sen frågade en kompis till mig igår om varför jag inte går på jobbgarantin, men som jag förstått
det så har jag inte kriterier för det? Vilket jag kan tycka är lite skrattretande eftersom
mer arbetslös än så här kan jag inte bli och det är inte första gången heller.
Jag har ju dessutom ingen utbildning, och dom personer som sitter i samma sits borde
ju egentligen få den hjälp dom behöver.
 
Mvh/ Karin"


Och detta fick jag till svar:

Hej Karin!Det har inte hänt något nytt vad gäller praktikplatser eller utbildning och detär tveksamt om det händer något mer i år vad gäller det.Det finns sedan i våras två jobbgarantier:* En för dom som är under 25 år och har gått arbetslösa mer än 90 dagar.* En för dom som är över 25 år och har slut på sina a-kassedagar.Tyvärr så kan jag bara konstatera att du är varken eller...Med vänliga hälsningarJohan Rosengren


MEN FÖR I HELA HELVETETS OCH HANS MOSTER!! HUR FAN KAN MAN SITTA OCH SÄGA TILL ARBETSLÖSA MÄNNISKOR ATT DOM INTE PLATSAR IN PÅ ARBETSFÖRMEDLINGEN NÄR FOLK ÄR JUST DET DOM ARBETAR MED -ARBETSLÖSA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JAG BLIR SNART MÖRKRÄDD PÅ RIKTIGT.

Ska vi som inte platsar in någonstans bli stoppade i en "Blandat"-mapp som ingen bryr sig om eller??
Platsa in oss i en kategori och gör nåt med oss oxå!! Dom där jävla grupperna som redan finns kommer ni iallafall inte komma nånstans med!! Det hjälper inte ett jävla dugg, så ni lägger ner både energi och pengar på nåt helt onödigt!

Så här svarade jag iaf då:

Okej. Man får alltså inte vara över 25 och gått arbetslös mer än 90 dagar?
Nåt jag aldrig kommer förstå är arbetsförmedlingens system.
Som jag sa tidigare, mera arbetslös än så här kan jag ju inte vara.
Och jag är ju inte ensam om att sitta i den här sitsen.
Och af lär ju få dras med mig tills jag hittar nån som vill
anställa någon utan utbildning och körkort.
 
Mvh / Karin Lennartsson


Jag tänker gå upp i högre makter! Ibland funderar jag på att kontakta tidningen oxå. Gärna expressen eller aftonbladet.
Låta dom skriva om min historia. Och följa min väg, det skulle iaf hända mer då än vad arbetsförmedlingen gör.

Kaffepaus.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: